مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 17:152021-09-15سياسي

مگر قوه قضاییه محل حل و فصل اختلافات نبود!


شاید کمتر اختلاف یا ابهام قانونی وجود داشته باشد که به اندازه رسمیت داشتن برگ سبز خودرو بر امورات روزمره مردم تاثیر گذار بوده و شاهد این باشیم که هر چند وقت یکبار اتفاقات تازه ای درباره آن رخ دهد.

- تا پیش از این اختلاف نظر درباره رسمیت داشتن برگ سبز خودرو فی مابین کانون سردفتران و نیروی انتظامی کشور بود اما اخیرا با توجه به بخشنامه دادستان کل کشور و سخنان امروز دستگاه دیده می شود که مابین مقامات ارشد دستگاه قضا هم اختلاف نظر وجود دارد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اخیرا دادستان کل کشور تاکید کرد که برگ سبز خودرو سند مالکیت است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نامه ای خطاب به دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور نوشت: حسب گزارش های واصله و استعلامات برخی از دادستان ها در خصوص مناقشه ی بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (کانون سردفتران) و نیروی انتظامی در خصوص الزامی یا غیرالزامی بودن معاملات ثبت خودرو در اسناد رسمی، به اطلاع می رساند: بندهای 2 و 3 بخشنامه ی شماره 137204/94 مورخ 1394/8/27 صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک که مضموناً حاکی از ضرورت مراجعه طرفین معامله برای ثبت معاملات خودرو به دفاتر اسناد رسمی بود، با صدور دادنامه ی شماره 1863 مورخه 1399/12/2 هیات محترم دیوان عدالت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مگر قوه قضاییه محل حل و فصل اختلافات نبود!

مگر قوه قضاییه محل حل و فصل اختلافات نبود!