مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 08:552021-09-15اقتصادي

برداشت میگو از مزارع گمیشان آغاز شد


برداشت میگو برای دومین سال متوالی پس از رفع کامل بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو گمیشان، آغاز شد.

- مدیرکل شیلات گلستان افزود: سال جاری هزار و 236 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت این محصول رفته است که پیش بینی می شود 1500 تن میگو برداشت شود.

وی با اشاره به میزان تراکم مزارع کشت میگو افزود: امسال در 80 مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم 111 هزار و 238 قطعه در هکتار ذخیره سازی شده بود که خوشبختانه برداشت امروز فصلی پربرکت را در صنعت میگو استان نوید می دهد.

قدس علوی تصریح کرد: بچه میگوهای مورد نیاز مجتمع پرورش میگو گمیشان امسال با اطمینان کامل از نظر سلامت، از مراکز تکثیر استان های جنوبی کشور و مرکز تکثیر بچه میگو محک گمیشان تامین شده بود.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان با بیان اینکه تمامی مزارع پرورش میگو امسال تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفته اند خاطرنشان کرد: بیمه نمودن مزارع به عنوان یک امر اجباری در فصل پرورش امسال نیز دنبال شد و در حال حاضر تمامی مزارع پرورش میگو تحت پوشش بیمه قرار دارند.

قدس علوی با اعلام رضایتمندی از وضعیت پرورش میگو در این مجتمع گفت: با توجه به وقوع بیماری لکه سفید در سال 98 در مجتمع پرورش میگو گمیشان، شاید کمتر کسی امید به تولید مجدد و بدون وقفه میگو در این مجتمع داشت زیرا در همه جای دنیا و کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت میگو از مزارع گمیشان آغاز شد

برداشت میگو از مزارع گمیشان آغاز شد