مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 08:452021-09-14اقتصادي

150 هزار تن یونجه از روسیه وارد می شود


مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور از واردات 150 هزار تن یونجه از روسیه تا پایان 1400 برای جبران کمبود با توجه به خشکسالی در کشور خبر داد.

- به نقل از صدا و سیما، مجتبی عالی گفت: با توجه به خشکسالی در کشور برای جبران کمبود یونجه طی تفاهم نامه ای با کشور روسیه مقرر گشت 150 هزار تن یونجه توسط اتحادیه دامداران تا پایان سال وارد کشور شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور اظهار داشت: در حال حاضر ثبت سفارش 12 هزار تن یونجه به انجام رسیده و تا 10 روز آینده این میزان وارد کشور می شود و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 150 هزار تن یونجه از طریق واردات تأمین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر دلالان با سوءاستفاده از شرایط خشکسالی و کمبود یونجه در داخل کشور به احتکار یونجه پرداختند که این واردات می تواند موجبات عرضه مقادیر احتکار شده یونجه به بازار را در پی داشته باشد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: این یونجه با ارز آزاد وارد کشور می شود و هم از طریق زمینی و هم ریلی و دریایی این اقدام صورت خواهد پذیرفت در این راستا امیدواریم گمرک کشور نیز همکاری های لازم را با ما برای سرعت بخشی به این واردات انجام دهد.

عالی افزود: قیمت یونجه در حال حاضر به 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 500 تومان رسیده، اما با انجام واردات این قیمت می شکند و به حدود 5 هزار و 200 تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

150 هزار تن یونجه از روسیه وارد می شود

150 هزار تن یونجه از روسیه وارد می شود