مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 16:002021-09-13سياسي

بیش از 3 میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح میزان رقبات موقوفه در کشور گفت: در حال حاضر 197 هزار وقف و بیش از 3 میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد که دارای تقسیم بندی متفاوت شامل نیات درمان، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح میزان رقبات موقوفه در کشور گفت: در حال حاضر 197 هزار وقف و بیش از 3 میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد که دارای تقسیم بندی متفاوت شامل نیات درمان، آموزش، فرهنگی، دانش بنیان، مساجد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی عصر روز دوشنبه 22 شهریور ماه در بازدید از موقوفات شهرستان مراغه اظهار کرد: هدف ما از سرکشی مستمر به موقوفات بررسی چگونگی روند اجرا و مدیریت موقوفات به لحاظ حقوقی و میزان افرایش بهره وری موقوفات است.

وی، چگونگی عمل به نیت واقفین را یکی دیگر اهداف سرکشی به موقوفات عنوان کرد و افزود: پتانسیل زیادی در آذربایجان شرقی وجود دارد و یکی از بحث های مهم موقوفات مربوط به باغات است که از طریق معاونت بهره وری سازمان شهر به شهر سرکشی می کنیم تا میزان بهره وری و بهینه سازی موقوفات مشخص شود.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه تاکید کرد: اوقاف می تواند در بحث مسکن، با رعایت ضوابط شرعی و قانونی با قراردادن زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی پیشران مسکن باشد و همچنین در بحث اشتغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 3 میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد

بیش از 3 میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد