مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 03:002021-09-12پزشكي

شایع ترین عوارض کرونا بر زنان باردار


یک متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ طب مادر و جنین، شایع ترین عوارض کروناویروس را بر زنان باردار برشمرد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ طب مادر و جنین، شایع ترین عوارض کروناویروس را بر زنان باردار برشمرد.

دکتر راضیه وندا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: شایع ترین عوارض کرونا در حاملگی، افزایش بروز سقط، مرگ داخل رحمی جنین، زایمان زودرس، وزن کم جنین و مسمومیت حاملگی هست و همچنین افزایش احتمال بستری مادر در ICU و افزایش احتمال عوارض کرونا مثل نارسایی تنفسی شدید، عوارض ترومبوتیک و اختلالات کبدی و کلیوی در زنان حامله است.

وی اظهارکرد: شایع ترین عوامل سقط جنین معمولا مشکلات کروموزومی، اختلات جنین و بیماری های مادر بخصوص قند کنترل نشده و تیرویید بودند.

این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ طب مادر و جنین خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ کشور و بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد و تمایل به بچه های تپل داشتن معمولا مادران باردار را به خوردن زیاد تشویق می کنیم اما باید توجه شود که خیلی از عوارض حاملگی مثل قند، فشار خون، زایمان زودرس یا حتی مرگ داخل رحمی جنین و سقط با اضافه وزن مادر و چاقی ارتباط مستقیم دارد بنابراین همیشه کنترل اضافه وزن باید مدنظر مادر باردار و خانواده او باشد و مصرف مکمل ها با نظر پزشک انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین عوارض کرونا بر زنان باردار

شایع ترین عوارض کرونا بر زنان باردار