مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 20:052021-09-11بين الملل

حال و هوای رندانه یک عملیات تروریستی در «نفوذی»


مستندسازی با موضوعی سیاسی در ایران همیشه دردسرهای خاص خود را دارد، چه رسد به اینکه موضوع مستند درباره کسی باشد که در برهه ای تاریخی، افرادی در لحظاتی بسیار حساس از وی فریب خورده باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مستندسازی با موضوعی سیاسی در ایران همیشه دردسرهای خاص خود را دارد، چه رسد به اینکه موضوع مستند درباره کسی باشد که در برهه ای تاریخی، اغلبِ سرانِ کشور و حکومت در لحظاتی بسیار حساس از وی فریب خورده باشند.

مسعود کشمیری آنقدر در اوایل انقلاب ایران، پله پله تا بالاترین مدارج امنیتی کشور رسید و به راحتی انفجار تروریستی دفتر نخست وزیری در شهریور 1360 را رقم زد که حتی حکومتی های وقت، مجاب نشدند به این شک کنند که ممکن است عامل ترور خود کشمیری باشد و با تهیه تابوت و پر کردن آن با اعضای انسانیِ باقی مانده از انفجار، حتی مراسم کفن و دفن نیز برایش در نظر گرفتند.

مستند نفوذی روایتی تا حدودی قابل اعتنا و نترس از زندگی مسعود کشمیری، کسی که عامل ترور رجایی و باهنر در سال 1360 نامیده می شود، دارد.

مستندساز از زاویه ی دید یک نامه ی قضایی که قصد شفاف سازی پرونده ی کشمیری پس از واقعه ترور را دارد، ماجرا را شروع و در میانه ی اثر با اتکا بر مصاحبه هایی متعدد با شاهدان یا متولیان دولتی و حکومتی وقت و همچنین با توجه بر شیوه ی بازسازی وقایع به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال و هوای رندانه یک عملیات تروریستی در «نفوذی»

حال و هوای رندانه یک عملیات تروریستی در «نفوذی»