مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 18:502021-09-11اقتصادي

معرفی 64 طرح منطقه آزاد به سرمایه گذاران چینی


طبق اعلام شورای عالی مناطق آزاد، حدود 64 طرح یا فرصت سرمایه گذاری به ارزش بالغ بر 14 میلیارد دلار به طرفین چینی معرفی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مناطق آزاد ایران همواره رویکردی واکنش گرا نسبت به تعامات بین المللی ایران دارند.

بخشی از وظایف آنان در چارچوب همکاری های منطقه ای و جهانی بین المللی با رویکردی فعال نسبت به این تحولات، طرح ریزی و اجرا می شود.

همزمان با جدی شدن قرارداد راهبردی میان ایران و چین، گرچه هنوز جزییات این قرارداد روشن نیست به سبب زیرساخت هایی که در هشت سال گذشته، منابع مناطق آزاد را مصروف خود کرده است، این آمادگی پدید آمد تا با تشکیل یک کمیته راهبری در مجموعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مجموعه پروژه های قابل سرمایه گذاری و فرصت های توسعه همکاری با چین در این مناطق احصاء و معرفی شوند.

این فهرست همچنین به منزله نقشه راهی برای مدیران ارشد اجرایی در بخش های مختلف از جمله بخش اقتصادی وزارت امور خارجه است که می توانند علاوه بر سرمایه گذاران چینی برای سایر سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب باشند.

گرچه رفع تحریم ها می تواند به این پروسه سرعت دهد، ولی رویکرد رو به جلوی مدیران مناطق آزاد نسبت به این تفاهم مهم و سرنوشت ساز در کشور، سرآغازی است برای حضور موثرتر مناطق آزاد ایران در دایره تعامات تجاری و سیاسی ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 64 طرح منطقه آزاد به سرمایه گذاران چینی

معرفی 64 طرح منطقه آزاد به سرمایه گذاران چینی