مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 09:052021-09-11اقتصادي

وزیر جدید محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی قزاقستان منصوب شد


رییس جمهور قزاقستان با امضا فرمانی وزیر سابق محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی این کشور را برکنار و فرد دیگری را به این سمت تعیین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف با امضا فرمانی سریک کالی بریکیشف را به عنوان وزیر جدید محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی این کشور منصوب کرد.

وزیر جدید محیط زیست قزاقستان متولد 14 اکتبر سال 1972 در شهر پولودار و فارغ التحصیل انستیتوی پلی تکنیک استان آتیرائو با تخصص توسعه میادین نفت و گاز است.

وی در سال های 1995 تا 2020 میلادی در وظایف مختلفی از جمله به عنوان اقتصاددان، معاون مدیرکل شرکت مشترک اتاق تجاری قزاقستان و روسیه ، معاون مدیرکل در امور سیاست فنی شرکت قزترانسگاز فعالیت کرده است.

بریکیشف از مارس سال 2020 تا تعیین شدن به این سمت معاونت وزارت محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی این کشور را بر عهده داشت.

شایان ذکر است که مغزوم میرزاقالی اف  وزیر سابق محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی قزاقستان در تاریخ 9 سپتامبر با دستور رییس جمهور این کشور از این سمت برکنار و به عنوان وزیر جدید انرژی تعیین شد.

2 روز قبل از این، نورلان ناگایف وزیر انرژی قزاقستان با دستور رییس جمهور این کشور از سمت خود برکنار و ریاست استان مانگیتسائو را بر عهده گرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جدید محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی قزاقستان منصوب شد

وزیر جدید محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی قزاقستان منصوب شد