مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 05:402021-09-11سياسي

داستان شهادت یک فرمانده


دشمن بشدت دهکده متروکه بهرام آباد و باغات اطراف و پاسگاه ژاندرمری را زیر آتش خود داشت و با انواع سلاح های سنگین توپ و خمپاره این منطقه را هدف قرار داده بود.

- هر بار قسمتی از ساختمانی که در آن پناه گرفته بودیم بر سرمان فرو می ریخت و ما ناچار جای خود را عوض می کردیم تبادل آتش تا ظهر ادامه داشت، برای لحظه ای از شدت آتش کاسته شد و این فرصتی شد تا رزمندگان غسل شهادت را در جویبار کنار دهکده بجای آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهید روح الله شنبه ای نخستین شهید سپاه پاسداران ایلام بود که چند دقیقه قبل از شهادت، وصیت نامه ش را بر روی تکه مقوایی نوشت و دقایقی بعد بر اثر اصابت گلوله 11 روز پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی در مهران شهید شد.

شنبه ای سال 1336 در شهر ایلام از ایل دهبالایی متولد شد و در ظهر روز پنجشنبه 20 شهریور سال 59 در حالی که هنوز جنگ تحمیلی بصورت رسمی آغاز نشده بود، در منطقه مرزی بهرام آباد از توابع شهر مهران در هنگام مقاومت در برابر تهاجم افسار گسیخته دشمن به مرزهای کشور به شهادت رسید.

اودر حالیکه گلوله های توپ 120 میلی متری را به سمت دشمن شلیک می کرد تا پاسخی به گلوله باران دشمن بعثی دهد، با اصابت گلوله توپ به سنگرش جاودان شد.

علی زاهدپور یکی از همرزمان این شهید در خاطرات خود می گوید: صبح روز 20 شهریور سال 59 در سپاه مهران همراه ایشان بودم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان شهادت یک فرمانده

داستان شهادت یک فرمانده