مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-09اقتصادي

تراز دریاچه ارومیه 62 سانتی متر کاهش یافت


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه به یکهزار و 270 متر و 69 سانتی متر رسیده که نسبت به سال گذشته 62 سانتی متر کاهش یافته است.

- یاسر رهبردین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان آب دریاچه ارومیه نیز نسبت به سال گذشته بیش از 2 میلیارد متر مکعب کاهش داشته است، اظهار داشت: میزان آب دریاچه ارومیه هم اکنون به 2 میلیارد و 860 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به کاهش وسعت دریاچه بیان کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2 هزار و 194 کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و 655 کیلومتر مربع بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی دلیل اصلی کاهش تراز دریاچه ارومیه را کاهش بارندگی ها و ظرفیت سدهای حوضه آبریز دانست.

طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه نزدیک 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره بهرداری است؛ اما آنچه که تا به امروز مشاهده می شود هنوز هیچ یک از این طرح ها به بهره برداری نرسیده است.

پکیج انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه می تواند سالانه بیش از 650 میلوین متر مکعب آب را از طریق تونل و کانال ایجاد شده بر بستر نگین آبی آذربایجان وارد کند.

علاوه بر این سالانه 300 میلیون مترمکعب آب نیز از تمامی تصفیه خانه های فاضلاب استان های همجوار دریاچه ارومیه ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز دریاچه ارومیه 62 سانتی متر کاهش یافت

تراز دریاچه ارومیه 62 سانتی متر کاهش یافت