مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-08اقتصادي

رتبه هشتم خراسان رضوی در تولید گیاه زینتی و آپارتمانی در کشور


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی رتبه هشتم تولید کشور را در زمینه تولیدات گل وگیاه زینتی و آپارتمانی دارا است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی رتبه هشتم تولید کشور را در زمینه تولیدات گل وگیاه زینتی و آپارتمانی دارا است.

در گلخانه ها و واحدهای تولیدی گل وگیاه زینتی و آپارتمانی مستقر در فضای باز، این استان سالانه بالغ بر 150 میلیون انواع گل های شاخه بریده، گیاهان گلدانی، گل های فصلی و نشایی، درخت و درختچه زینتی و.

تولید می شود.

محمد میری در این خصوص اظهار کرد: امروز صنعت تولید گل و گیاهان زینتی به یکی از سود آورترین کارها تبدیل شده است به طوری که سالانه میلیاردها دلار سود نصیب کشورهای تولید کننده گل در جهان می شود.

در کشور ما نیز با توجه به شرایط اقلیمی، تولید گل و گیاه، یک زمینه مناسب برای ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار محسوب می شود، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، در بازارهای کشورهای خارجی این صنعت توجه صادرکنندگان را به خود جلب کرده است.

وی افزود: کشوری مانند ایران از تنوع اقلیمی بسیار برخوردار است، به طوری که مسئولین و کارشناسان بر این باور هستند استعدادهای بالقوه ای در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی در کشور وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه هشتم خراسان رضوی در تولید گیاه زینتی و آپارتمانی در کشور

رتبه هشتم خراسان رضوی در تولید گیاه زینتی و آپارتمانی در کشور