مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-08سياسي

سیاست توسعه مسکن، مهمترین محرک و زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و اجتماعی


استاد دانشگاه خوارزمی در یادداشتی نوشت: سیاست توسعه مسکن در چهارچوب برنامه ­ریزی­ های شهری و روستایی، مهمترین محرک و زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و اجتماعی است.

- حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- علی شماعی استاد دانشگاه خوارزمی: دولت سیزدهم با توجه به چالش­ های متعدد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی باید مدیریت زمین و مسکن را در قالب برنامه ریزی­ شهری و روستایی به عنوان محل زندگی و کار به عنوان اولین و بنیادی ترین نیاز مردم در اولویت کاری خود قراردهد.

سیاست مسکن و محل کار مناسب، اساسی ترین نیاز و بستر ساز آرامش جسمی و روانی، امنیت، توسعه و پیشرفت، تعامل اجتماعی و فرهنگی و تمدن ساز در هر جامعه است.

مسکن خوب و محله پایدار و زیست پذیر زمینه های خودشکوفایی، تشکیل خانواده، استقلال و پایگاه اجتماعی، شخصیت و ارتقاء فرهنگ و تمدن ساز است.

اگر چهار رکن تمدن را، ساختار اقتصادی ، سازمان سیاسی ، سنن اخلاقی ، بسط فرهنگ و هنر بپذیریم؛ تمام اینها در مسکن و محل کار مناسب و عادلانه شکل می گیرد، و عناصر تمدن اسلامی و سایر تمدنها هم شناخت عمیق ، عدالت   صبر و استقامت ، بپذیریم، شهر یا مدینه حاصل تمام این تلاش ها و حکمرانی هاست که این عناصر و شاخص ها تمدن را متبلور می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست توسعه مسکن، مهمترین محرک و زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و اجتماعی

سیاست توسعه مسکن، مهمترین محرک و زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و اجتماعی