مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 10:202021-09-07بين الملل

مردم ایران و افغانستان مخالف هرگونه خشونت هستند


حزب مردم سالاری با انتشار بیانیه ای ضمن استقبال از خروج نیروهای بیگانه از افغانستان، نسل کشی در پنجشیر را محکوم کرد و خواستار عدم پذیرش دعوت طالبان برای حضور مقامات جمهوری اسلامی در مراسم تشکیل دولت توسط این گروه تروریستی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن بیانیه بدین شرح است: تحولات اخیر افغانستان را از این جهت که موجب خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد مثبت می توان ارزیابی کرد اما اگر خروج نیروهای آمریکایی با تداوم ثبات و امنیت در افغانستان همراه بود، موجب خشنودی بیشتر مردم افغانستان می شد.

خروج آمریکا از افغانستان پس از بیست سال و بازگشت همان گروهی به قدرت که آمریکایی ها برای سرکوب آنها به افغانستان رفته بودند اثبات کرد که دموکراسی و ثبات و امنیت پایدار، هیچگاه از طریق نیروهای خارج از یک کشور حاصل نمی شود و ایجاد دموکراسی و ارتقای فرهنگ سیاسی و اجتماعی بین همه اقشار جامعه، صرفا با پذیرش از بطن ملت امکان پذیر است که اگر اینگونه نباشد، شاهد دوام و ثبات آن نخواهیم بود.

در چنین شرایطی، وقتی حاکمیت نیز در مقابل طالبان عقب نشست، مردم نیز که شاهد فساد و ناتوانی حاکمان بوده اند، توان و انگیزه ای برای مقابله با دشمنان نخواهند داشت و حاصل آن شکست باورها و رویاهایی بود که مردم افعانستان در دو دهه گذشته پیگیر آن بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم ایران و افغانستان مخالف هرگونه خشونت هستند

مردم ایران و افغانستان مخالف هرگونه خشونت هستند