مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-07اجتماعي

زخم فرونشست به آثار تاریخی اصفهان نشست


پیشروی فرونشست زمین طی دو سال گذشته در اصفهان آنقدر سرعت گرفته که آثار ترک های این بمب ساعتی به تمام نقاط مسکونی اصفهان رسیده است و در این میان آثار، - ایسنا/اصفهان پیشروی فرونشست زمین طی دو سال گذشته در اصفهان آنقدر سرعت گرفته که آثار ترک های این بمب ساعتی به تمام نقاط مسکونی اصفهان رسیده است و در این میان آثار، بناها و پل های تاریخی این شهر از سیلی محکم و زخم فرونشست در امان نمانده اند.

مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان در گفت وگو با ایسنا، درباره نمایان شدن ترک های فرونشست که بر سازه های تاریخی اصفهان همچون میدان نقش جهان، مسجد امام (ره) و پل های تاریخی اصفهان با قدمتی بیش از 400 سال، اظهار کرد: اصفهان طی دهه های گذشته یکی از مراکز مهم گردشگری کشور بوده و است و همواره تمام این آثار و پل های تاریخی به نوعی پایش مردمی می شده و اگر حدود 30 سال پیش ترکی بر این آثار بود، به طور قطع از سوی مردم و سمن ها گزارش می شد.

آنچه که ما در مورد آن صحبت می کنیم آثاری هستند که قدمتی بیش از 400 سال دارند نه سازه ای که یکی دو سال از عمر آن گذشته باشد.

رضا اسلامی با اشاره به اینکه زاینده رود تنها منبع تغذیه کننده دشت اصفهان- برخوار است، افزود: از سال 79 با قطع شدن جریان دائمی رودخانه زاینده رود و منقطع جاری کردن آب به بستر رودخانه از یک س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم فرونشست به آثار تاریخی اصفهان نشست

زخم فرونشست به آثار تاریخی اصفهان نشست