مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 03:102021-09-06فرهنگي

ناصرخسرو از زیلو چه گفته است؟


ناصر خسرو جهانگرد و فیلسوف بزرگ فارسی زبان 1000 سال قبل از زیلو که امروز دستبافته جهانی میبدی ها در استان یزد است، یاد کرده است.

- ایسنا/یزد ناصر خسرو جهانگرد و فیلسوف بزرگ فارسی زبان 1000 سال قبل از زیلو که امروز دستبافته جهانی میبدی ها در استان یزد است، یاد کرده است.

ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی معروف به ناصر خسرو از شاعران بزرگ فارسی زبان، فیلسوف، حکیم و جهانگرد ایرانی است که از مبلغان مذهب اسماعیلی نیز به شمار می رود.

وی در قبادیان از توابع بلخ متولد شد و در یمگان از توابع بدخشان درگذشت.

او بر اغلب علوم عقلی و نقلی زمان خود از قبیل فلسفه و حساب و طب و موسیقی و نجوم و کلام تبحر داشت و در اشعار خویش به کرات بر احاطه داشتن خود بر این علوم تأکید کرده است.

ناصر خسرو به همراه حافظ و رودکی جزو سه شاعری است که کل قرآن را از برداشته لذا در آثار خویش، از آیات قرآن برای اثبات عقاید خودش استفاده کرده است.

یکی از برجسته ترین شخصیت های فرهنگی و از نام آورترین حکیمان و شاعران و سخن گویان به زبان پارسی، ناصرِ خسروِ قبادیانی است که 1017 سال پیش دیده به جهان گشود.

سفرنامه ناصر خسرو، اثر ارزشمند این حکیم بزرگ است که سرزمین های گوناگون را در نوردیده و از حلب و طرابلس و شام و فلسطین تا آذربایجان و ارمنستان و سودان را از زیر پا گذرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناصرخسرو از زیلو چه گفته است؟

ناصرخسرو از زیلو چه گفته است؟