مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 12:352021-09-06سياسي

رسانه باید ملتزم به اخلاق باشد نه فقط مروج آن


نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه در رویکرد اسلامی، رسانه باید ملتزم به اخلاق باشد نه صرفا مروج اخلاق گفت: پیش فرض اخلاقی شدن یک رسانه پذیرش ربوبیت تکوینی و تشریعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در دومین جلسه از سلسله نشست های درس اخلاق در رسانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر انسانی در وجود خود دو مقوله خَلق به معنای جسم و ظاهر و خُلق به معنای صفات درونی و باطن را دارد که مبحث اخلاق، بایدها و نبایدها در صفات درونی را تداعی می کند.

وی با بیان اینکه انسان می تواند بسیاری از صفات باطنی را با اختیار خود تغییر دهد گفت: اگر تغییر معنایی نداشت، خداوند متعال انبیای الهی را برای رشد و هدایت انسان ها مبعوث نمی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مقصود از اخلاق صفتی همیشگی و مستمر است در تشریح این مطلب گفت: برای مثال اگر فردی تحت تأثیر یک فضا و یا شرایط خاص دارای اخلاق حسنه شود و در سایر مواقع چنین نباشد، نمی توان به او عنوان بااخلاق را اطلاق کرد.

وی با بیان اینکه دریافت توصیه های اخلاقی زمانی ارزش واقعی دارد که در مقام عمل ظهور و بروز داشته باشد گفت: ضمانت اجرای اخلاق نیز چیزی نیست جز وجدان انسان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه باید ملتزم به اخلاق باشد نه فقط مروج آن

رسانه باید ملتزم به اخلاق باشد نه فقط مروج آن