مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 12:152021-09-06سياسي

پرونده 31 قتل عمد در همدان به سازش منجر شد


رییس کل دادگستری استان همدان از مختومه شدن پرونده 31 قتل عمد در همدان با سازش طرفین خبر داد و گفت: شاکیان 5 هزار و 114 پرونده از 32 میلیارد تومان خود گذشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه عصر امروز در جمع مردم مهاجران با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات البین را عمل خداپسندانه ای و مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: به فرموده نبی مکرم اسلام(ص)، اصلاح ذات البین از نماز، روزه و صدقه افضل است.

وی افزود: در مسائل جرم شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت خواهی مجرم از عمل ناپسند خود می تواند کینه ها و خصومت ها را برطرف سازد.

رییس کل دادگستری همدان با اشاره به تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین این ستاد، در راستای محقق شدن اصلاح ذات البین با همکاری اقشار مختلف جامعه، افزود: طی 23 ماه گذشته 31 پرونده قتل عمد در استان با سازش طرفین ختم به مصالحه شد.

وی از فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح کلانتری ها، دادگاه ها و زندان ها خبر داد و تصریح کرد: در 11 ماه گذشته 7 هزار و 106 نفر در کمیته معتذرین از شاکیان عذرخواهی کردند که در نهایت عذر 5 هزار و 114 نفر پذیرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده 31 قتل عمد در همدان به سازش منجر شد

پرونده 31 قتل عمد در همدان به سازش منجر شد