مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 08:502021-09-06اجتماعي

کنترل جمعیت حشرات در دست مارمولک ها / وجود سیانور در دم مارمولک ها علمی نیست


یک کارشناس محیط زیست، درباره سمی بودن مارمولک خانگی و ترس بی مورد از این خزنده می گوید: این خزنده بی آزار است و نبود آن ها در چرخه حیات بشر مشکل ایجاد می کند.

- مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: فواید زیستی مارمولک هایی که ما در سطح شهر و اماکن مسکونی و خانه ها می بینیم بسیار زیاد است، دم مارمولک و خود آن سمی نیست و کشتن این خزنده بی آزار به چرخه زیستی لطمه می زند.

وی با بیان این که مارمولک ها از جمله بی آزار ترین آفریده های طبیعت اند، افزود: برخی مردم بر این عقیده اند که مارمولک ها دم خود را به این علت جا می گذارند تا موجود شکارچی ارادی است یادآورشد: دم برخی از مارمولک ها در زمان ایجاد تماس توسط دشمن به طور ارادی طی عمل انقباض ماهیچه های کنده می شود.

وی تصریح کرد: دم کنده شده به علت باقی ماندن خاصیت عصبی - عضلانی به طور موقت شروع به جنبیدن کرده و حواس جانور شکارچی را به خود جلب می کند و در این حین خود حیوان فرصت فرار می یابد.

این کارشناس محیط زیست با بیان این که مارمولک ها مانند تمام موجودات زنده دیگر نقش اکولوژیک موثری دارند، و نبود آن ها در چرخه حیات مشکل ایجاد می کند، افزود: یکی از مهم ترین نقش های اکولوژیک مارمولک کنترل جمعیت حشرات است، و در بسیاری از موارد زمانی که مردم گونه ای مانند مارمولک را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل جمعیت حشرات در دست مارمولک ها / وجود سیانور در دم مارمولک ها علمی نیست

کنترل جمعیت حشرات در دست مارمولک ها / وجود سیانور در دم مارمولک ها علمی نیست