مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 10:252021-09-05اقتصادي

8 استان طلایی ایران


وضعیت استخراج طلا از معادن استان های غنی کشور دراین حوزه و چالش های پیش رو را در گزارش زیر می خوانید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، بهره برداری از ظرفیت های معدنی کشور در استان های مختلف در سال های اخیر رشد شتابانی داشته است و شناسایی و استخراج معادن طلا جایگاه ویژه ای دراین حوزه دارند.

برهمین اساس درحال حاضر اکتشافات طلا در بیشتر استان های کشور درحال انجام بوده و آمارهای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور نشان می دهد حجم ذخایر قطعی و احتمالی طلای کشور چیزی درحدود 340تن است.

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی و همدان از استان هایی به شمار می روند که در زمینه برخورداری از معادن طلا از شرایط خوبی برخوردارند و این درحالی است که تاکنون بیش از 50ناحیه و منطقه معدنی طلاخیز در کشور شناسایی شده است.

با توجه به این موضوع، در پرونده ویژه ای علاوه بر معرفی معادن طلای موجود در 8 استان، به بررسی نقش آنها در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان ها و همچنین چالش ها و آسیب های پیش روی فعالان این حوزه، از قبیل برخوردار نبودن از تکنولوژی های استخراج و مشکلات موجود در حوزه افزایش توان تولید، پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 استان طلایی ایران

8 استان طلایی ایران