مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 09:152021-09-05فرهنگي

نگاهی به 6 شاهکار ژاپنی


خیلی ها «موج عظیم کاناگاوا» اثر «کاتسوشیکا هوکوسایی» نقاش و چاپگر نامدار ژاپنی را می شناسند اما کمتر کسی اطلاع دارد این اثر فقط یکی از آثار مجموعه عظیم این هنرمند با موضوع چشم انداز کوه فوجی است.

- خیلی ها موج عظیم کاناگاوا اثر کاتسوشیکا هوکوسایی نقاش و چاپگر نامدار ژاپنی را می شناسند اما کمتر کسی اطلاع دارد این اثر فقط یکی از آثار مجموعه عظیم این هنرمند با موضوع چشم انداز کوه فوجی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاتسوشیکا هوکوسایی نقاش و چاپگر مشهور ژاپنی است که احتمالا تصویر موج عظیم کاناگوا او را بارها دیده اید.

اما این تابلو فقط یکی از 46 تابلو هوکوسایی با موضوع چشم انداز کوه فوجی است که آن را از موقعیت های مکانی مختلف در فصول و آب و هوای به تصویر می کشد.

در حقیقت، هوکوسایی در ابتدا فقط 36 اثر در این مجموعه خلق کرد اما با افزایش محوبیت این مجموعه، شمار آثار به 46 اثر افزایش پیدا کرد.

نکته جالب اینجاست که هوکوسایی این مجموعه را وقتی که بیش از 70 سال داشت خلق کرده است.

در ادامه شش مورد از قابل توجه ترین آثار این مجموعه را تماشا می کنید: موج عظیم کاناگوا (The Great Wave off Kanagawa) در اوایل قرن نوزدهم میلادی رنگی که با نام برلین یا آبی پروس شناخته می شود بیش از پیش در دسترس قرار گرفت به همین دلیل است که در این اثر مشهور چنین رنگ های درخشان و زنده ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به 6 شاهکار ژاپنی

نگاهی به 6 شاهکار ژاپنی