مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 09:102021-09-05اقتصادي

جلوی برداشت زودهنگام مرکبات گرفته شود


مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: کشاورزان مازندرانی مرکبات را زود برداشت نکنند و از مسوولان استانی و هم کشوری این تقاضا را داریم که از برداشت زودهنگام جلوگیری کنند و برخورد قانونی حتی برخورد تعزیراتی را در دستور کار داشته باشند.

- محمدرضا شعبانی امروز در ارتباط با موضوع برداشت مرکبات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال هم مانند سال های قبل برخی از سورتینگ داران و سودجویان اقدام به برداشت نارنگی های پیش رس کردند که می توان گفت زمان برداشت برای بازار داخلی و عرضه به بازار صادراتی نیست.

وی افزود: متاسفانه این برداشت زودهنگام باعث افت قیمت و افت کیفیت در بارهای ارسالی هم به بازارهای داخلی و هم به بازارهای خارجی می شود که هردو به ضرر تولیدکنندگان می شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: جلسات مختلفی در استان برگزار شد که تصمیم گیری درباره زمان برداشت برعهده مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی است جلسه ای در این زمینه برگزار شده قرار شد مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی زمان برداشت را که همان زمانی است که میوه به آب لازم و قند کافی می رسد و بازار می تواند آن را جذب کند اعلام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوی برداشت زودهنگام مرکبات گرفته شود

جلوی برداشت زودهنگام مرکبات گرفته شود