مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 08:402021-09-05اقتصادي

تعرفه برق فقط سالی یکبار افزایش می یابد


مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: تعرفه برق بر اساس قوانین ابلاغی تنها سالی یکبار تغییر می کند که از سال 96 به بعد این میزان برای همه مشترکان سالانه 7 درصد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی گفت: بر اساس مجوزهای قانونی از سال 96 به بعد، سالانه تنها 7 درصد به قیمت برق اضافه می شود.

به گفته یاقوتی، مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند 16 درصد به تعرفه آنها اضافه می شود.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان این که الگوی مصرف در هر منطقه بر اساس شرایط جغرافیایی و دمایی متفاوت بوده و در مجموع مبنایی است که میزان مصرف، بر اساس آن تنظیم می شود، افزود: الگوی مصرف برق در مناطق عادی کشور 300 کیلووات ساعت است که این میزان برای استفاده از وسایلی مانند یخچال و فریزر، روشنایی، صوتی و تصویری و سیستم سرمایشی کافی است.

یاقوتی با اشاره به این که 40 درصد از برق خانوارها در بخش سرمایشی و 30 درصد توسط یخچال و فریزر مصرف می شود، گفت: الباقی برق در یک منزل مسکونی در بخش روشنایی، سیستم های صوتی و تصویری و… مصرف می شود.

یاقوتی با بیان این که 86 درصد از مشترکان برق الگوهای تعیین شده را رعایت می کنند، افزود: 14 درصد از مشترکان جزو گروه های پر مصرف هستند، اما از این میان نیز تنها 2 درصد مشترکان دو برابر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه برق فقط سالی یکبار افزایش می یابد

تعرفه برق فقط سالی یکبار افزایش می یابد