مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 03:102021-09-03دانش

سند دوم نانو فناوری برای رسوخ در صنعت تدوین می شود


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه سند دوم نانوتکنولوژی در حال تدوین است، گفت: این سند با هدف رسوخ فناوری نانو در صنعت تدوین خواهد شد.

- با بیان اینکه ما یک سند 10 ساله(1394-1404) اول داشتیم که در شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوب شده بود، گفت:این سند بیشتر مربوط به توسعه منابع انسانی، توسعه علمی در عرصه فناوری بوده که مخاطب آن دانشگاهها و پژوهشگاهها هستند.

سرکار افزود: این سند ماموریت گرا، ماموریت هایی برای دستگاهها و وزارتخانه ها و مجموعه های وابسته به آنها را مخاطب قرار داده تا در بکارگیری دستاوردهای نانو کوشا باشند و نانوتکنولوژی فراگیر شود.

وی افزود: همچنین این سند به ایجاد کشش و استفاده از فناوری برای ارتقای بهره وری در حوزه های مختلف تدوین شده است تا در واقع وزارتخانه ها با مد نظر قرار دادن این موضوع به اجرای سند اول فناوری نانو روی بیاورند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، این سند در شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و ستاد هم ناظر بر اجرای این سند بود و تاکنون هم گزارش هایی از اجرای سند را به دولت ارائه داده ایم.

وی با بیان اینکه این سند اول بیشتر در فضای تولید و تجاری سازی بود، گفت: این سند در جایگاه خود قرار دارد و با تعامل دوجانبه ستاد و دستگاهها توسعه تکنولوژی نانو در پیش گرفته شده است اما بناست که سند د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند دوم نانو فناوری برای رسوخ در صنعت تدوین می شود

سند دوم نانو فناوری برای رسوخ در صنعت تدوین می شود