مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 14:202021-09-03بين الملل

طالبان: ما از حقِ حمایت از مسلمانان در هر نقطه از جهان برخورداریم


سخنگوی طالبان می گوید که گروه اسلامگرای متبوعش از حق سخن گفتن در حمایت از مسلمانان در هرکجای دنیا از جمله منطقه جامو و کشمیر تحت حاکمیت هندوستان برخوردار است.

- به نقل از اسپوتنیک، در حالی که رییس دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر در هفته ای که گذشت اعلام کرد که دولت جدید در افغانستان به تجارت و روابط اقتصادی و فرهنگی خود با هندوستان ادامه می دهد، سهیل شاهین سخنگوی طالبان اعلام کرده است که این گروه از این حق برخوردار است که در حمایت از مسلمانان در هرکجای دنیا که باشند از جمله در منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هندوستان است، سخن بگوید.

سرویس هندی شبکه بی بی انگلیس در گزارشی به نقل از شاهین نوشت: درست مانند هند که برای حقوق هندوها و سایر اقلیت ها در افغانستان صحبت می کند، ما نیز حق صحبت از حقوق مسلمانان و ساکنان کشمیری که از حقوق خود محروم شده اند، برای خود محفوظ می دانیم.

شاهین که از اعضای تیم مذاکره کننده طالبان در دوحه قطر است افزود که این گروه موظف است اجازه ندهد هیچ گروه تروریستی از خاک افغانستان علیه یک کشور ثالث استفاده کند.

این اظهارنظر شاهین ساعاتی پس از اعلام خبر درگذشت سیدعلی شاه گیلانی رهبر جدایی طلبان کشمیر مطرح شد؛ یک تبعه هندوستان که از الحاق کشمیر به پاکستان حمایت می کرد و از سال 2010 در شهر سریناگار تحت بازداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: ما از حقِ حمایت از مسلمانان در هر نقطه از جهان برخورداریم

طالبان: ما از حقِ حمایت از مسلمانان در هر نقطه از جهان برخورداریم