مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 11:302021-09-03سياسي

مرحوم آیت الله عالمی بلخابی مصداق بارز مجاهد واقعی


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مرحوم آیت الله عالمی بلخابی مصداق بارز مجاهد واقعی که در مسیر استقلال و مقابله با بیگانگانی که قصد اشغال افغانستان را داشتند از مال و جان و فرزندش گذشت.

- ، آیت الله رضا رمضانی پیش از ظهر جمعه در آیین بزرگداشت ارتحال عالم مجاهد و انقلابی آیت الله سید محمدعلی عالمی بلخابی در مسجد امام حسن عسکری در سخنانی به بیان گوشه ای از خدمات علمی و مبارزاتی مرحوم آیت الله سید محمد علی عالمی بلخابی پرداخت و گفت: ایشان عالمی ادب مدار و با اخلاق بود که اوج معنویت و جهاد در راه خدا را در عمل و گفتار خود تفسیر کرد.

وی افزود: در تبیین ابعاد وجودی این شخصیت بزرگ علمی و دینی نیازمند برپایی نشست ها و همایش های متعددی است که بتوانیم شخصیت جامعه این عالم فرهیخته و مجاهد را بازگو کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام خدمات علمی و اجتماعی بیش از نیم قرن از این عالم مورد توجه قرار داد و ساخت ده ها مسجد حسینیه و حوزه علمیه را از یادگاری ها و خدمات این عالم وارسته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی بقعه شریفه ابن زید در منطقه بلخاب از بارزترین خدمات اجتماعی و فرهنگی این فقیه مجاهد به شمار می رود افزود: ایشان برای بازسازی این آستان مقدس منزل شخصی خود را به فروش می رساند تا بتوانند این آستان مقدس را بازسازی و مرمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرحوم آیت الله عالمی بلخابی مصداق بارز مجاهد واقعی

مرحوم آیت الله عالمی بلخابی مصداق بارز مجاهد واقعی