مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 08:252021-09-03پزشكي

دیری ها 26 هزار سی سی خون اهدا کردند


معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با افتتاح و راه اندازی مرکز ثابت انتقال خون در شهرستان دیر، 26 هزار و 550 سی سی خون توسط شهروندان دیری اهدا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین ناظمیان پور ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با تقدیر از مجموعه سازمان انتقال خون استان بوشهر گفت: مردم استقبال خوبی از فعالیت مرکز ثابت انتقال خون در شهرستان دیر داشتند و طی دو روز فعالیت این مرکز و هر روز سه ساعت، 68 نفر مراجعه داشتند که از این تعداد 59 نفر واجد شرایط اهدا خون بودند.

وی بابیان اینکه مقدار 26 هزار و 550 سی سی خون دریافت شد، ادامه داد: از این مقدار خون اهدایی، انواع فرآورده های خونی شامل گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان ها قرار خواهد گرفت.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیاز به خون را همیشگی اعلام و یادآور شد: مبتلایان به سرطان خون، تالاسمی، مصدومین حوادث ترافیکی و مادران باردار از جمله مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی هستند.

ناظمیان پور گفت: اهدای خون هیچ تأثیری در تضعیف سیستم ایمنی بدن ندارد بلکه اهدای آن موجب جایگزینی گلبول های جدید شده و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیری ها 26 هزار سی سی خون اهدا کردند

دیری ها 26 هزار سی سی خون اهدا کردند