مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 22:152021-09-02اقتصادي

اینترنت اشیاء و رباتیک صدرنشین پردرآمدها/رشد 6 درصدی فرصت های شغلی نانو


بر اساس پیش بینی های بازار فناوری های نوین، تا 10 سال آینده حوزه اینترنت اشیاء بیشتر کسب درآمد را به خود اختصاص خواهد داد و پس از آن رباتیک است که بازار آن به حدود 499 میلیارد دلار در سال 2025 خواهد رسید و فرصت های شغلی در فناوری نانو رشد 6 درصدی را تجربه خواهد کرد.

- بر اساس پیش بینی های بازار فناوری های نوین، تا 10 سال آینده حوزه اینترنت اشیاء بیشتر کسب درآمد را به خود اختصاص خواهد داد و پس از آن رباتیک است که بازار آن به حدود 499 میلیارد دلار در سال 2025 خواهد رسید و فرصت های شغلی در فناوری نانو رشد 6 درصدی را تجربه خواهد کرد.

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایران در گفت وگو با ایسنا، فناوری هایی چون هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیاء، بیگ دیتا، بلاکچین، 5G، چاپ سه بعدی، رباتیک، پهپادها، مهندسی ژنوم، فناوری نانو و فتوولتاییک خورشیدی را از جمله فناوری های پیشرو نام برد که غالب آنها در دوران نزول قیمت ذخیره سازهای داده ها و قیمت انرژی خورشیدی، ظهور کردند و باعث افزایش بهره وری و بهبود معیشت بشر شدند.

وی با تاکید بر آنکه با استفاده از این فناوری ها، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در کشورهای درحال توسعه توانستند به رشد اقتصادی خود کمک کنند، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در نیجریه از فناوری اینترنت اشیاء در توسعه تکنیک های کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت اشیاء و رباتیک صدرنشین پردرآمدها/رشد 6 درصدی فرصت های شغلی نانو

اینترنت اشیاء و رباتیک صدرنشین پردرآمدها/رشد 6 درصدی فرصت های شغلی نانو