مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 11:362021-09-01پزشكي

آیا بعد از تزریق واکسن می توان خون اهدا کرد؟


به گفته مدیر کل انتقال خون استان تهران افرادی که واکسن اسپوتنیک وی و آسترازنکا تزریق می کنند، تا دو هفته از اهدای خون معاف هستند و بعد از دو هفته می توانند خون اهدا کنند، اما در مورد سایر واکسن ها معافیتی وجود ندارد افراد می توانند حتی در روز تزریق هم خون بدهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، محمدرضا مهدی زاده در خصوص وضعیت اهدا و ذخایر خون در استان تهران با توجه به پیک پنجم شیوع کرونا در کشور گفت: حدود یک سال ونیم است که در کشور از جمله استان تهران با شیوع این بیماری مواجه هستیم که قطعا این موضوع بر میزان اهدای خون تاثیرگذار بوده و سبب کاهش این کار خدا پسندانه شده است.

به طور کلی در طول یک سال ونیم گذشته با کاهش 8 تا 10 درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه رو به رو بودیم که این آمار در بسیاری از کشور های پیشرفته به 30 تا 40 درصد هم رسیده و این امر نشان می دهد که کرونا بر میزان اهدای خون موثر بوده، اما تاثیرش نسبت به بسیاری از کشور ها کمتر بوده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران افزود: ما در حال حاضر با پیک پنجم کرونا که نسبت به موج های قبلی شدیدتر است، مواجه هستیم و قطعا این موضوع در کاهش اهدای خون تاثیر بسزایی دارد و همچنین از آنجایی که به طور معمول میزان اهدای خون در فصل تابستان کمتر است، گرمای تابستان هم مزید بر علت شده و سبب کاهش اهدای خون شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بعد از تزریق واکسن می توان خون اهدا کرد؟

آیا بعد از تزریق واکسن می توان خون اهدا کرد؟