مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-01اقتصادي

ارمی: فقط 50 درصد ظرفیت مقرر شده از آب انتقالی زاینده رود به یزد می رسد


معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که طبق ابلاغیه تخصیص دوم در سال 1383 میزان آب اختصاص یافته به یزد از زاینده رود 98میلیون مترمکعب بوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، علی ارمی شب گذشته در نود و چهارمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد با محوریت انتقال بین حوضه ای آب و بررسی چالش ها و راهبردها به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مطالعه و طراحی خط لوله آب انتقالی به یزد از سال 1369 آغاز شد و در اسفند 1378 جهت تأمین بخشی از آب مصرفی شهرهای یزد، اردکان و میبد به بهره برداری رسید.

وی افزود: انتقال آب می تواند با تغییر فرهنگ مصرف مقصد همراه بوده و در راستای افزایش جمعیت، افزایش میزان مصرف آب استان نیز افزایش یافت که موجب آب رسانی از طریق آب انتقالی به 11 شهرستان دیگر در یزد شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که طبق ابلاغیه تخصیص دوم در سال 1383 میزان آب اختصاص یافته به یزد از زاینده رود 98میلیون مترمکعب بوده است، گفت: به طور متوسط در نهایت سالانه تنها 56 میلیون مترمکعب یعنی 57 درصد از آنچه مقرر شده به یزد اختصاص یافته است.

ارمی با تشریح تأسیسات خط لوله انتقالی در ادامه تصریح کرد: این تأسیسات شامل حدود 570 کیلومتر خط لوله فولادی مجهز به سیستم های مخابراتی، چهار ایستگاه پمپاژ، 38 ایستگاه حفاظت کاتدی و پست برق ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمی: فقط 50 درصد ظرفیت مقرر شده از آب انتقالی زاینده رود به یزد می رسد

ارمی: فقط 50 درصد ظرفیت مقرر شده از آب انتقالی زاینده رود به یزد می رسد