مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-01بين الملل

ریاض بار دیگر مغرب و الجزائر را به گفت وگو فراخواند


هیأت وزیران عربستان سعودی در جلسه ای که به ریاست پادشاه این کشور برگزار شد، بار دیگر مغرب و الجزائر را به گفت وگو برای حل اختلافات فراخواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت وزیران عربستان سعودی روز در جلسه ای که به ریاست سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه این کشور برگزار شد، از مغرب و الجزائر خواست تا به گفت وگو و دیپلماسی برای پیدا کردن راه حل اختلافات خود پایبند باشند.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، هیأت وزیران سعودی همچنین مغرب و الجزائر را به گشودن صفحه جدید در روابط فیمابین به منظور تحقق ثبات و امنیت منطقه و تقویت اقدام مشترک عربی دعوت کرد.

  پیشتر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی با همتایان الجزائری و مغربی خود تلفنی گفت وگو کرده بود.

بن فرحان در این تماس تلفنی علاوه بر روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط دو کشور، تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک را بررسی کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین در بیانیه ای از قطع روابط الجزائر و مغرب ابراز تأسف کرده و دو طرف را به گشودن صفحه جدید در روابط دوجانبه فراخوانده بود.

سفر اخیر یاییر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب و اظهارات وی علیه الجزائر باعث بروز اختلافات بین این دو کشور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاض بار دیگر مغرب و الجزائر را به گفت وگو فراخواند

ریاض بار دیگر مغرب و الجزائر را به گفت وگو فراخواند