مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 02:302021-08-31اقتصادي

علت توزیع خارج از شبکه دارو و واکسن کرونا چیست؟


سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: داروخانه های بیمارستانی و مراکز بهداشت، اطلاعات داروها را در سامانه تیتک ثبت نمی کنند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال پیگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، پس از تشکیل صف های طولانی مقابل داروخانه ها در پی کمبود دارو، شنیده شدن قیمت های نجومی در بازار سیاه و گلایه مردم نسبت به در دسترس نبودن داروهای مربوط به درمان ویروس کرونا، رهبر انقلاب بیستم مردادماه 1400 در پیامی تلویزیونی نسبت به وضعیت موجود گلایه کردند و مشکل کمبود دارو را ناشی از ضعف شبکه توزیع دارو دانستند و به مسئولان مربوطه برای حل این مشکل تذکر دادند.

ایشان ضمن تأکید بر لزوم تسریع در تأمین داروی مورد نیاز برای بیماران گفتند: با وجود کمبود یا نبود دارو در داروخانه ها و بیمارستان ها، گفته می شود همان داروها در بازار آزاد با قیمت چند برابری فروخته می شود که این نشان دهنده مشکل در شبکه توزیع است و این مشکل باید حل شود.

به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا، مشکلات و آشفتگی های موجود در زنجیره توزیع دارو که طی سال های گذشته نیز وجود داشته است را نمایان تر از قبل کرده است.

کارشناسان نظام سلامت و همچنین مسئولان مبارزه با مفاسد اقتصادی بارها به این مسئله اشاره داشته اند که تنها راه حل جلوگیری از شکل گیری بازار سیاه و ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت توزیع خارج از شبکه دارو و واکسن کرونا چیست؟

علت توزیع خارج از شبکه دارو و واکسن کرونا چیست؟