مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 10:502021-08-30سياسي

طباطبایی: بازپرس و ضابط باید در جایگاه خود قرار بگیرند


اگر دستگاه قضایی می خواهد چنین فجایعی دیگر در کشور اتفاق نیفتد؛ باید دارای بازپرس های مستقلی باشد، زیرا دستگاه قضایی باید با بی طرفی کامل رسیدگی ها را انجام دهد و دلایل له و علیه متهم را جمع آوری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: با یک عذرخواهی و یا بازرسی و سرکشی به زندان ها، چنین اتفاقاتی مانند اوین حل شدنی نیست و باید کار اساسی انجام داد و راه حل این است که بازپرس در جایگاه خودش قرار گیرد و ضابط هم در جایگاه خود به وظایفش عمل کند.

سید محمود علیزاده طباطبایی درباره انتشار تصاویری از زندان اوین و عذرخواهی رییس سازمان زندان ها گفت: باید بازپرس را به نحوی آموزش دهیم که بازپرس در جایگاه خود باشد.

باید بازپرس به ضابطین آموزش و دستور دهد و ضابطین تحت امر بازپرس، تحقیقات را انجام دهد و در این صورت ما شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود، اما زمانی که بازپرس تحت امر ضابط هست، ضابط هم چنین اقداماتی مانند بازداشت و .

را انجام میدهد.

این وکیل دادگستری افزود: اگر دستگاه قضایی می خواهد چنین فجایعی دیگر در کشور اتفاق نیفتد؛ باید دارای بازپرس های مستقلی باشد، زیرا دستگاه قضایی باید با بی طرفی کامل رسیدگی ها را انجام دهد و دلایل له و علیه متهم را جمع آوری کند؛ اما اکنون عملاً بازپرس تحت امر ضابط قرار گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طباطبایی: بازپرس و ضابط باید در جایگاه خود قرار بگیرند

طباطبایی: بازپرس و ضابط باید در جایگاه خود قرار بگیرند