مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 07:202021-08-30اقتصادي

برق خورشیدی به سیاه چادر عشایر بختیاری رسید


مجید فرهزاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: 110 پکیج برق خورشیدی با همکاری اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در بین عشایر شهرستان های فارسان، بروجن و لردگان توزیع شد تا عشایر این مناطق هم از نعمت برق خورشیدی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای تهیه این تعداد پکیج بالغ بر 11 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: 90 درصد این مبلغ از اعتبارات صنعت برق پرداخت شده است.

  وی اضافه کرد: برق این پکیج های 100 واتی از نوع dc بوده و قدرت روشن کردن چادرهای عشایری را تا 5 لامپ دارا است و همچنین قابلیت شارژ گوشی تلفن همراه را نیز دارد.

فرهزاد در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای این طرح،  رفاه و تأمین روشنایی مورد نیاز عشایر استان را در پی خواهد داشت، عنوان کرد: همچنین 36 پکیج دیگر نیز طی هفته های آینده در بین عشایر شهرستان لردگان توزیع خواهد شد.

وی توضیح داد: سهولت در راه اندازی و کاربری، عمر طولانی، قابلیت جابجایی و حمل آسان، استفاده در مناطق صعب العبور کوهستانی و استفاده در موارد بحران از ویژگی های این سامانه های خورشیدی است.

انتهای پیام/68024/ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق خورشیدی به سیاه چادر عشایر بختیاری رسید

برق خورشیدی به سیاه چادر عشایر بختیاری رسید