مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 06:152021-08-30اقتصادي

دام های مولدی که راهی کشتارگاه ها می شوند


اینروزها وضعیت دامداری و نگهداری دام مطلوب نیست، دامدارانی که در شرایط خشکسالی و فقر مراتع، به سختی شکم دام هایشان را سیر می کنند و در کنار آن ناکافی بودن علوفه های یارانه ای و مشقت های تهیه خوراک از بازار آزاد، - ایسنا/خراسان جنوبی اینروزها وضعیت دامداری و نگهداری دام مطلوب نیست، دامدارانی که در شرایط خشکسالی و فقر مراتع، به سختی شکم دام هایشان را سیر می کنند و در کنار آن ناکافی بودن علوفه های یارانه ای و مشقت های تهیه خوراک از بازار آزاد، کار را برای ادامه حیات صنعت دامداری و دامپروری سخت تر کرده است.

اتحادیه دامداران خراسان جنوبی معتقد است قاچاق علوفه و دام مولد از استان صورت می گیرد و فروش دام به دلالان را نیز به دلیل برنیامدن از هزینه های نگهداری از جمله مشکلات عنوان می کند.

اختلاف قیمت دام به نسبت نرخ ارز موجب شده تا دام مولد از خراسان جنوبی به سمت مرزهای غربی بارگیری و تخلیه شود.

برای گذر این بحران لازم است ماهانه 10 هزار تن جو دولتی به استان اختصاص یابد تا میزان کنسانتره تولیدی برای دام های سنگین استفاده شود.

دام های مولد که آینده صنعت دامپروری کشور هستند راهی کشتارگاه ها می شوند، گوسفندان و گاوهای آبستن یا شیرده! دست و پنجه نرم کردن گاوداران برای رهایی از باتلاق مشکلات ذبیح الله زمانی، یک دامدار طبسی که 15 سال اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام های مولدی که راهی کشتارگاه ها می شوند

دام های مولدی که راهی کشتارگاه ها می شوند