مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 06:052021-08-29بين الملل

کابلوف: مسکو به دنبال ارتباط با دولت جدید افغانستان است


نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان گفت: این کشور هشت سال می شود با نمایندگان گروه طالبان در تماس بوده و باید با دولت جدید افغانستان ارتباط برقرار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه این کشور گفت که برای مسکو نیاز است با دولت جدید افغانستان روابط برقرار کند.

وی گفت: ما باید با این وضعیت جدید و دولت جدید در افغانستان روابط ایجاد کنیم.

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه تاکید کرد که این کشور هشت سال می شود با نمایندگان گروه طالبان، در تماس است و تغییرات اوضاع در افغانستان نسبتاً راحت بود.

این در حالی است که چندی پیش کابلوف اعلام کرده بود بسیاری از کشورهای عضو ناتو به ویژه رهبری نظامی و جامعه اطلاعاتی آمریکا انگیزه بازگشت به افغانستان را دارند.

کابلوف در حالی از اشتیاق مسکو برای روابط با دولت جدید افغانستان سخن می گوید این کشور تحت کنترل طالبان بوده و ممکن است در چند روز آینده دولت جدید خود را اعلام کند.

طالبان بارها اعلام کرده است که خواهان روابط خوب با همه کشورهای منطقه و جهان از جمله همسایگان افغانستان است و به هیچکس اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابلوف: مسکو به دنبال ارتباط با دولت جدید افغانستان است

کابلوف: مسکو به دنبال ارتباط با دولت جدید افغانستان است