مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 10:102021-08-28بين الملل

عراق: اجلاس بغداد مسائل اختلافی را مورد بررسی قرار نخواهد داد


پس از ورود هیأت کشورهای مختلف از جمله ایران به بغداد، وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که اجلاس بغداد مسائل مورد اختلاف را مورد بررسی قرار نخواهد داد بلکه بر روی نقاط مشترک متمرکز خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد الصحاف سخنگوی ) گفت: سیاست خارجه عراق از سال 2014 تاکنون شاهد تحولات شگرف و اساسی ای بوده است چراکه از مرحله دیپلماسی مبارزه با تروریسم و دعوت به همسوسازی تلاش های بین المللی برای مبارزه با آن عبور کرده و به سیاستی مبتنی بر شراکت اقتصادی و سرمایه گذاری رسیده است .

احمد الصحاف در ادامه با بیان اینکه اجلاس بغداد نمودی از این مرحله است، اضافه کرد: این اجلاس بستری است به منظور گفت وگو بر پایه سرمایه گذاری و اقتصاد و در آن، سعی خواهد شد اصل تکامل منطقه ای میان تمام کشورها تحکیم شد و همچنین بار دیگر به بغداد به عنوان یک نقطه تلاقی برای گفت و گوهای راهبردی و مهم نگریسته شود .

الصحاف تأکید کرد: در اجلاس بغداد، مسائل مورد اختلاف در ارتباط با سیاست و امنیت مورد بررسی نخواهد گرفت بلکه تمرکز بر نقاط مشترک میان کشورهایی خواهد بود که در اینجا گردآمده اند .

این اظهارات در حالی مطرح شده است که ساعاتی پیش، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، عبدال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: اجلاس بغداد مسائل اختلافی را مورد بررسی قرار نخواهد داد

عراق: اجلاس بغداد مسائل اختلافی را مورد بررسی قرار نخواهد داد