مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 23:002021-08-27سياسي

دست خالی مدارس دولتی در کیفیت آموزش


عضو شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی، برخی آسیب های ناشی از کنکور را برشمرد و با اشاره به مصوبه کنکوری اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افزایش ضریب تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه می تواند نقش کلاس های خاص کنکوری را کمی کاهش دهد، - اما دادن نمره در مدارس و بازار جدیدی به نام تهیه سوابق تحصیلی مناسب، راه خواهد افتاد.

مسعود سعادتی در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت رتبه های برتر کنکور در سال های اخیر اظهار کرد: نتیجه کنکور تقریبا همان چیزی شد که پیش بینی می شد.

مانند همیشه غیر از چند مورد محدود، اغلب کسانی که توانسته بودند در کلاس های خاص شرکت و یا در مدارس خاص تحصیل و دوره های خاصی را خارج از نظام رسمی تعلیم و تربیت رسمی طی کنند و به عبارت دقیق تر پول بیشتری خرج کرده بودند موفق شدند در این آزمون بهترین نتایج را بگیرند که بسیار نامطلوب است.

وی افزود: چنانچه پیش بینی می شد از نظر قبولی در رشته های ویژه نیز مدارس خاص مثل مدارس تیزهوشان، نمونه و غیردولتی نتایج بهتری نسبت به مدارس دولتی داشتند.

با ذکر این نکته که مدارس دولتی نماد واقعی سیستم آموزشی کشور هستند و فرزندان اکثر مردم و به عبارتی توده مردم که در این مدارس تحصیل می کنند از این رقابت با کمترین نتایج دستشان خالی ماند که یک زنگ خطر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست خالی مدارس دولتی در کیفیت آموزش

دست خالی مدارس دولتی در کیفیت آموزش