مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 15:452021-08-27بين الملل

پنتاگون جزییات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد


وزارت دفاع آمریکا روز جمعه جزییات تازه ای از انفجار روز گذشته در فرودگاه کابل ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد حمله مرگبار روز گذشته در کابل توسط یک عامل انتحاری در درب ورودی فرودگاه بین المللی حامد کرزای اتفاق افتاده و انفجار دومی به وقوع نپیوسته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژنرال هنک تیلور از مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که انفجار روز پنجشنبه ناشی از یک عملیات انتحاری بوده است.

وی که در کنفرانس خبری بوده و تا کنون تقریبا 111 هزار نفر به طور ایمن از افغانستان خارج شده اند که تنها طی روز گذشته 8 هزار نفر از این کشور به بیرون انتقال داده شده اند.

.

تیلور اضافه کرد: هنوز بیش از 5 هزار نظامی آمریکا که در ماموریت فرودگاه کابل هستند در معرض آسیب قرار دارند اما داعش نمی تواند ما از انجام این ماموریت شود .

وی با تاکید بر این موضوع که وضعیت امنیتی فرودگاه کابل همچنان ناپایدار و خطرناک بوده از شرکا و همپیمانان آمریکا خواست تا همچنان در عملیات خروج از افغانستان همراهی کنند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در ادامه این کنفرانس خبری به فرار هزاران زندانی داعشی طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: زمانی که نیروهای ارتش افغانستان فروپاشیدند، هزاران نفر از زندانیان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون جزییات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد

پنتاگون جزییات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد