مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 17:302021-08-25اقتصادي

تقاضاهای تغییرکاربری معادل 20 درصد اراضی باغی و زراعی گیلان


میزان تقاضای تغییر کاربری در استان معادل 20 درصد اراضی باغی و زراعی گیلان است.

- ایسنا/گیلان مدیر کل بنیاد مسکن گیلان گفت: میزان تقاضای تغییر کاربری در استان معادل 20 درصد اراضی باغی و زراعی گیلان است.

محمد اکبر زاده امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه هجمه ها برای تغییر کاربری اراضی در گیلان زیاد است،اظهار کرد: تقاضا کاربری اراضی در استان سال گذشته 6300 مورد بود که امسال به 5000 تقاضا رسیده است.

وی با بیان اینکه این هجمه و تقاضاها برای تغییر کاربری هدف نیست بلکه یک فرع است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این فرع هم اکنون به اصل است که دلیل آن بر می گردد به معیشت روستاییان ما و باید قبول کنیم که روستایی زمین میفروشد تا معاش کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: بارها گفتیم که غارت زمین های گیلان رسیده ایم اما کسی حرف گوش نکرد تا اینکه دیدیم برای مقابله با کرونا راه ها بسته شد افراد برای ورود به استان چه کردند.

وی اضافه کرد: از سال 1392 بارها هشدار داده شد، بعد از بازگشایی آزادراه دیگر هموطنان برای داشتن خانه دوم در استان سرازیر خواهند شد و این واقعیت اتفاق افتاد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: در گیلان 2060 روستای بالای 20 خانوار داریم و هنوز 40 درصد جمیعت این استان در روستاها زندگی می کنند که حفاظت از آنان نیاز به مشارکت ملی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضاهای تغییرکاربری معادل 20 درصد اراضی باغی و زراعی گیلان

تقاضاهای تغییرکاربری معادل 20 درصد اراضی باغی و زراعی گیلان