مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 01:352021-08-24اقتصادي

کاهش 14 درصدی بارندگی مرداد ماه تا لزوم توجه به مدیریت مصرف


میانگین بارش 11 ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به مرداد 1400 حدود 14 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته حدود 30 درصد کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، گرمای امسال زودتر به سراغ مازندرانی ها آمد و کم بارشی و تنش خشکی این وضعیت را ملموس کرد.

روزهای گرم تابستان با هوای شرجی در استان سپری می شود که رطوبت هوا دمای احساسی رد بالا برده و آستانه تحمل گرما را کاهش می داد و این خصوصیت بارز هوای مازندران است.

معمولا مرداد گرم ترین و کم بارش ترین ماه در مازندران است، مرداد ماه امسال درست است شاهد بارش های خوبی بودیم ولی از پراکنش مکانی خوبی برخوردار نبود.

روزهای پایانی مرداد ماه در استان سپری شد و با آغاز شهریور ماه به تدریج هوای پاییزی بر آسمان مازندران حاکم می شود که مردم استان نیز باتوجه به برداشت محصول برنج به جز مناطق ارتفاعات چشم انتظار بارش های تابستانی هستند.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش بینی فصلی بارش و دمای هوای استان مازندران در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: در بررسی وضعیت گذشته بارش و دمای هوای استان مازندران، میانگین بارش 11 ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به مرداد 1400 (براساس گزارش ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور) 505 میلی متر بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 14 درصدی بارندگی مرداد ماه تا لزوم توجه به مدیریت مصرف

کاهش 14 درصدی بارندگی مرداد ماه تا لزوم توجه به مدیریت مصرف