مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 07:402021-08-24بين الملل

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغان ها را ندارد


مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به عدم وجود سکونت گاه و امکانات مروبطه برای پذیرش افغان ها در استان، - پذیرش آنان امکان پذیر نیست.

علی بحرانی، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی مرز مشترک با افغانستان ندارد، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور افغانستان، به طور قطع مهاجرت افغان ها به کشورهای همسایه وجود دارد اما به علت اینکه خراسان شمالی با افغانستان مرز مشترک ندارد، حضور افغان ها در استان دیده نشده است.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر 324 نفر از افرادی که تبعه افغانستانی دارند در استان حضور دارند، اضافه کرد: 90 درصد ساکنین افغان در استان، متولد ایران هستند و براساس قانون جدید نیز مقرر است که فرزندان این خانواده ها شناسنامه ایرانی دریافت کنند.

بحرانی با بیان اینکه در سال جاری 100مجوز صدور شناسنامه از سوی استانداری صادر شده است، افزود: افغانستانی های جویای کار، ساکن استان هستند اما در استان های دیگر مشغول به کار هستند و ساکنان در استان نیز بیشتر در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: براساس آمایشی که در استان انجام می شود، افغانستانی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغان ها را ندارد

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغان ها را ندارد