مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 07:102021-08-24پزشكي

ماسک ها تنها 10 درصد از قطرات هواپخش بازدم را فیلتر می کنند!


محققان دانشگاه واترلو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند بیشتر ماسک‎هایی که این دوران مورد استفاده قرار می گیرند تنها 10 درصد از قطرات هواپخش بازدم را فیلتر می کنند.

- ماسک ها تنها 10 درصد از قطرات هواپخش بازدم را فیلتر می کنند! محققان دانشگاه "واترلو" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند بیشتر ماسک‎هایی که این دوران مورد استفاده قرار می گیرند تنها 10 درصد از قطرات هواپخش بازدم را فیلتر می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سای تک دیلی، آنها طی این مطالعه به نیاز جدی در استفاده گسترده از ماسک های صورت بهتر و اهمیت تهویه مناسب مکان های سربسته در دوران کووید-19 اشاره کرده اند.

مهندسان دانشگاه واترلو به همین منظور با استفاده از یک مانکن آزمایشاتی را انجام دادند تا حالت یک فرد نشسته ماسک زده که در یک اتاق بزرگ نفس می کشد را شبیه سازی کنند.

نتایج مطالعات نشان داد که با وجود استفاده از ماسک های جراحی آبی یا پارچه ای، باز هم میزان قطرات هواپخش(قطرات حاصل از بازدم که بسیار کوچک هستند و به صورت معلق باقی می مانند و در هوا حرکت می کنند) در طول زمان به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.

پروفسور سرهی یاروسویچ (Serhiy Yarusevych) مهندس مکانیک و مکاترونیک و رهبر این مطالعه گفت: در اینکه استفاده از هرگونه ماسک صورت برای محافظت از خود هنگامی که در نزدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک ها تنها 10 درصد از قطرات هواپخش بازدم را فیلتر می کنند!

ماسک ها تنها 10 درصد از قطرات هواپخش بازدم را فیلتر می کنند!