مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 05:152021-08-24اقتصادي

بازاریابی؛ حلقه مفقوده صنعت فرش/ دولت بافندگان فرش را دریابد


رییس اتحادیه فرش دستبافت خراسان جنوبی گفت:مشکل بازاریابی به ویژه در بازارهای خارجی یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان فرش دستبافت بوده که این امر صادرات فرش را تحت تأثیر قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، یکی از فعالیت های بسیار قدیمی در ایران که بیشتر توسط بانوان خوش ذوق ایرانی صورت گرفته و می گیرد بافت فرش با طرح ها و در اندازه های مختلف است.

فرش دستبافت شاید امروزه بیشتر جنبه تزیینی داشته ولی در گذشته فعالیتی برای کمک به چرخه اقتصادی خانواده ها بوده و گاهی تمامی اعضای خانواده در این فعالیت همکاری داشته اند.

با بالا رفتن مواد اولیه بافت فرش، نبود بازار مناسب و گران تمام شدن این محصول برای تولیدکنندگان، عدم حمایت دولت برای بیمه بافندگان و بسیاری از مشکلات دیگری که بر سر راه این فعالیت بوده رغبت کمتری برای تولید در این بخش باقی مانده است.

خراسان جنوبی یکی از مراکز فرش دستبافت در ایران با قدمت بسیار زیاد بوده که 2 برند فرش مود و قهستان در حال حاضر نیز معروف بوده و متقاضیان زیادی دارد.

کیفیت عالی مواد اولیه، دقت در بافت، انتخاب نقوش مناسب و بازار پسند، استفاده از رنگ های زیبا و طبیعی، بهره گیری از بافندگان با تجربه و خوش ذوق از جمله آیتم هایی بوده که می تواند سبب تولید فرش نفیس شود که خوشبختانه فرش خراسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازاریابی؛ حلقه مفقوده صنعت فرش/ دولت بافندگان فرش را دریابد

بازاریابی؛ حلقه مفقوده صنعت فرش/ دولت بافندگان فرش را دریابد