مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 03:102021-08-22اقتصادي

پیشروی فرونشست زمین به سمت آثار تاریخی اصفهان


مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اصفهان گفت: فرونشست زمین در دشت اصفهان- برخوار به سمت مناطق شهری، رودخانه زاینده رود، پل های تاریخی و میدان نقش جهان در حال پیشروی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین حجتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اینک بیشترین فرونشست در شمال استان قرار دارد اما به صورت نعل اسبی به سمت مرکز شهر حرکت می کند.

وی افزود: برخی مناطق شهری اصفهان در سال 15 تا 16 سانتیمتر فرونشست دارند، این میزان فرونشست ها در حاشیه رودخانه زاینده رود پنج یا 6 سانتیمتر در سال بیشتر نیستند اما آثار آن آرام آشکار می شود.

وی یادآور شد: بررسی اولیه نشان دهنده آن است که پل جوبی، یکی از پنج پل تاریخی شهر اصفهان، نشست نامتقارن دارد؛ یعنی فرونشستِ یک سمت رودخانه با فرونشستِ سمت دیگر یکسان نیست و این خطرش زیادتر است یا ترکی که در پل خواجو ایجاد شده و گفته می شود مرتبط با خودِ سازه است، مربوط به فرونشست های 2 طرف پل محسوب می شود.

پل خواجو نیز در2 طرف، نشست های نامقارن کرده است.

به گفته مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اصفهان، هرچه برداشت از آب های زیرزمینی دشت اصفهان -برخوار بیشتر باشد، در مقابل آبخوان تغذیه نشود و رودخانه زاینده رود جریان نداشته باشد، حرکت آثار فرونشست به سمت آثار تاریخی و مرکز اص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشروی فرونشست زمین به سمت آثار تاریخی اصفهان

پیشروی فرونشست زمین به سمت آثار تاریخی اصفهان