مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 05:102021-08-19حوادث

جدال سگ گله با گونه حمایت شده جبیر در بهرام گور


دامدار متخلفی که سگ گله خود را به جان حیات وحش انداخته و اقدام به شکار غیر مجاز یک راس جبیر در منطقه حفاظت شده بهرام گور کرده بود دستگیر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، رییس پارک ملی قطرویه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه در مورخ  26 / 05 /1400 طی گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده بهرام گور واقع در محلی بنام باغ های کهوا، نشانه هایی از حمله یک سگ گله به حیات وحش مشاهده کردند.

  مهدی پور ادامه داد: یک نفر دامدار اهل و ساکن قطرویه با استفاده از سگ های گله اقدام به شکار یک راس جبیر نر ( گونه حمایت شده ) کرده است.

باتوجه به اینکه عمل ارتکابی دامدار جرم و مستلزم تعقیب کیفری است، مراتب به منظور سیر مراحل قانونی صورتجلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.

وی افزود: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر مبلغ 250 میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

مهدی پور گفت: سگ های بی صاحب و حتی سگ های چوپانان یکی از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار می روند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگها در طبیعت از شکارچیان حرفه ای بیشتر است سگ ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش می دهند می توانند بیماری های بسیاری را به حیات وحش منتقل کرده و حیات وحش شکننده کشور را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال سگ گله با گونه حمایت شده جبیر در بهرام گور

جدال سگ گله با گونه حمایت شده جبیر در بهرام گور