مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 00:052021-08-18اجتماعي

«ضد آفتاب طبیعی» کره زمین چیست و تخریب آن چه خطراتی درپی دارد؟


لایه ازن؛ لایه ای است که با جذب پرتو فرابنفش خورشید موجب ادامه زندگی روی کره زمین می شود و نابودی آن به منزله نابودی حیات تمام موجودات زمین است.

- ضد آفتاب طبیعی کره زمین چیست و تخریب آن چه خطراتی درپی دارد؟ لایه ازن؛ لایه ای است که با جذب پرتو فرابنفش خورشید موجب ادامه زندگی روی کره زمین می شود و نابودی آن به منزله نابودی حیات تمام موجودات زمین است.

از این رو سال ها است که مردم جهان کمابیش با این لایه محافظ - که به عنوان ضد آفتاب طبیعی کرده زمین نیز از آن یاد می شود- و اهمیت آن آشنایی پیدا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مولکول های ازن که خود تشکیل یافته از سه اتم اکسیژن و در ارتفاع 18 تا 50 کیلومتری از سطح زمین در لایه استراتوسفر پراکنده هستند می توانند اشعه فرابنفش خورشید را جذب کنند و مانع از رسیدن بیش از حد آن به سطح زمین، اقیانوس ها، جنگل ها شوند.

پس از اینکه نقش مهم و حیاتی لایه ازن توسط دانشمندان مشخص و به همگان اعلام شد، انسان ها توانستند با استفاده از تصاویر ماهواره ای این لایه را مورد بررسی قرار دهند و متوجه کاهش ضخامت لایه ازن در لایه استراتوسفری (دومین لایه بزرگ اتمسفر) شدند.

پس از آن کشورهای توسعه یافته با تاکید بر ضرورت حفاظت از لایه ازن به دلیل نقش حیاتی و مهم آن بر اکوسیستم های سیاره زمین، پروتکل کنوانسیون وین برای محا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ضد آفتاب طبیعی» کره زمین چیست و تخریب آن چه خطراتی درپی دارد؟

«ضد آفتاب طبیعی» کره زمین چیست و تخریب آن چه خطراتی درپی دارد؟