مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 16:552021-08-18اجتماعي

آیین شمع پایلاماخ آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی + عکس


همزمان با عصر تاسوعای اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای ایشان در دوران کرونا، آیین سنتی شمع پایلاماخ در بندر مرزی آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

- آیین شمع پایلاماخ آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی + عکس ایسنا/گیلان همزمان با عصر تاسوعای اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای ایشان در دوران کرونا، آیین سنتی "شمع پایلاماخ" در بندر مرزی آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

آیین سنتی شمع پایلاماخ یا شمع گردانی، یکی دیگر از آیین های غربی ترین شهرستان استان گیلان است که حاجتمندان با پای پیاده در 12 مسجد ئ هیأت داخل شهر مرزی بندر آستارا می روند و به نیت طلب شفاعت 12 امام خود، شمع روشن می کنند.

در گذشته، دسته دسته خانواده ها با پای پیاده و در نظر گرفتن نیت ها و حاجات خود، اغلب با پاهای برهنه و با تهیه 12 عدد شمع به مساجد رفته و شمع ها را در مقابل طشت های پر از آب و بیرق های یا حسین (ع) روشن می کنند.

در دومین سال شیوع بیماری کرونا، عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان با عمل کردن به رعایت پروتکل های بهداشتی، حضوری بسیار محدود در این آیین داشتند و بیشتر با وسایل نقلیه شخصی به مساجد رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین شمع پایلاماخ آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی + عکس

آیین شمع پایلاماخ آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی + عکس