مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-17اقتصادي

روسیه چقدر به ایران واکسن داده است؟


بر اساس آمار موجود در همین جدول، ایران با وجود سفارش بیشترین میزان واکسن، تا اوایل مردادماه حتی در میان 10 کشور نخست هم از نظر میزان دوز دریافت شده قرار ندارد.

- روسیه نخستین کشوری بود که واکسن اسپوتنیک را سرعت بخشیده و در 5 ماه نخست سال 2021 میلادی، به ارزش بیش از 303 میلیون دلار واکسن صادر کرده است که چند برابر بیشتر از ارزش صادرات واکسن روسی در سال 2020 بوده است.

پایگاه معتبر Russia Beyond در گزارشی به بررسی انواع قراردادها و میزان تامین واکسن اسپوتنیک برای سایر کشورها پرداخته که دارای آمار و اطلاعات جالبی است.

بر اساس این گزارش، اسپوتنیک وی با اینکه هنوز توسط سازمان های مربوطه در اروپا و آمریکا تایید نشده، اما 70 کشور استفاده از آن را مجاز را اعلام کرده و بسیاری از آنها هم یا میزانی از آن را خریداری کرده اند و یا در حال مذاکره برای دریافت آن هستند.

کدام کشور چقدر اسپوتنیک دریافت کرده اند؟ هرچند نهادهای دولتی و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که مسئولیت بازاریابی و فروش این واکسن در خارج را بر عهده دارد، اطلاعات طبقه بندی شده و مجزا از میزان تحویل واکسن اسپوتنیک به هر کشور ارائه نمی دهند، اما وبسایت راشا بیوند متعلق به راشاتودی بر اساس گزارش های کشورهای مقصد و همچنین برخی گزارش های غیر رسمی، آماری جالب در این خصوص تهیه کرده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه چقدر به ایران واکسن داده است؟

روسیه چقدر به ایران واکسن داده است؟