مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 02:552021-08-16سياسي

آیا می توان یک واکسن جهانی برای مقابله با همه کروناویروس ها ساخت؟


قسمت چالش برانگیز این کار این است که خانواده ی کروناویروس ها تنوع ژنتیکی زیادی دارند که چهار عضو آن آلفا، بتا، گاما و دلتا هستند.

- قسمت چالش برانگیز این کار این است که خانواده ی کروناویروس ها تنوع ژنتیکی زیادی دارند که چهار عضو آن آلفا، بتا، گاما و دلتا هستند.

طی 20 سال اخیر سه نوع کروناویروس با نام های سارس-کو، مرس و سارس-کوو-2 از حیوانات به انسان ها منتقل شده اند و در حالی که دانشمندان به دنبال واکسن رسانی به مردم برای خروج از همه گیری کنونی هستند گروه دیگری از محققان به دنبال یافتن راهی برای محافظت گسترده تر از انسان ها در برابر سایر کروناویروس هایی که ممکن است در آینده به انسان منتقل شود می گردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ادونسد ساینس نیوز، جامعه علمی مدت هاست به دنبال ساخت واکسنی جهانی برای ویروس هایی مثل آنفلوانزا است اما از آن جا که سرعت جهش این ویروس ها زیاد است ساخت واکسنی که اثر طولانی مدت در برابر همه ی جهش داشته باشد کاری چالش برانگیز است.

دبورا فولر(Deborah Fuller) که در دانشگاه واشنگتن بر روی یک واکسن جهانی برای آنفلوانزا کار می کند می گوید: خبر خوب این است که کروناویروس ها با سرعت کمتری نسبت به آنفلوانزا جهش پیدا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا می توان یک واکسن جهانی برای مقابله با همه کروناویروس ها ساخت؟

آیا می توان یک واکسن جهانی برای مقابله با همه کروناویروس ها ساخت؟