مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 16:252021-08-16بين الملل

درخواست باستان شناسان برای حفظ میراث فرهنگی افغانستان


«از همه کنش گران نظامی، سیاسی و اجتماعی در تحولات اخیر در افغانستان می خواهیم مسئولانه و متعهدانه نسبت به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی افغانستان تلاش کرده و از تکرار فجایعی مانند انفجار مجسمه های بودا در بامیان جلوگیری کنند.

- از همه کنش گران نظامی، سیاسی و اجتماعی در تحولات اخیر در افغانستان می خواهیم مسئولانه و متعهدانه نسبت به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی افغانستان تلاش کرده و از تکرار فجایعی مانند انفجار مجسمه های بودا در بامیان جلوگیری کنند.

میراث فرهنگی و تاریخی سرزمین افغانستان، حبل المتینِ اقوام تاجیک، هزاره، پشتون، ازبک، ایماق، ترکمن، بلوچ، براهویی، پامیری و دیگر اقوام آن است و محافظت ویژه از آن ضرورت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انجمن علمی باستان شناسی ایران در بیانیه ای از همه دولت های همسایه و مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کشور درخواست کرد تا مسئولانه برای جلوگیری از بحران انسانی و فرهنگی در افغانستان چاره ای بیندیشند تا علاوه بر عبور از بحرانِ جنگی فراگیر، میراث فرهنگی منطقه نیز حفظ شود.

در بیانیه انجمن علمی باستان شناسی ایران آمده است: تحولات تلخ ماه های اخیر در افغانستان، نگرانی و اندوه بسیاری از مردمان فرهنگ دوست و صلح طلب در سراسر جهان را موجب شده و بیش از آن، ایرانیان این همسایگان و دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست باستان شناسان برای حفظ میراث فرهنگی افغانستان

درخواست باستان شناسان برای حفظ میراث فرهنگی افغانستان